wtorek, 15 czerwca 2021

ciasteczka gęsie łapki

Gęsie łapki to pyszne, kruche ciasteczka serowe. Wystarczy kilka składników, by je upiec. Znakomicie sprawdzą się na pikniku, a ze względu na łatwość przygotowania doskonale nadają się do pieczenia wspólnie z dziećmi.   

ciasteczka serowe gęsie łapki babkawformie.blogspot.com
 
składniki:
250 g masła
250 g delikatnego twarożku
3 szklanki mąki
2 żółtka
 
cukier do obtaczania
 
wykonanie:
Przesianą mąkę posiekałam z zimnym masłem, dodałam twarożek, jajko i szybko wyrobiłam ciasto, które następnie chłodziłam w lodówce przez godzinę. 
Po tym czasie ciasto rozwałkowałam na grubość 2-3 mm i dużą szklanką wycięłam kółka o średnicy około 8 cm. Każde kółko obtoczyłam z dwóch stron w cukrze (część w zwykłym, część w grubym) i złożyłam na pół i jeszcze raz na pół, dociskając na środku, żeby się nie rozpadło. 
Ciasteczka ułożyłam na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Piekłam około 25 minut w temperaturze 180 stopni.
Z powyższej porcji wyszło 45 ciasteczek.
 
ciasteczka serowe gęsie łapki babkawformie.blogspot.com

 
Copyright © 2016 babka w formie , Blogger