sobota, 6 sierpnia 2016

przetwory na zimę - ogórki francuskie

Polecam przepis na pyszne ogórki, z dodatkiem musztardy francuskiej, stąd nazwa. Nieco pracochłonne, ponieważ trzeba ogórki obrać i pozbawić pestek ale smak, zwłaszcza zimą, wynagrodzi trud włożony w ich przygotowanie. Polecam, w mojej piwnicy stoi już 12 "francuskich" słoiczków.

ogórki francuskie przetwory na zimę babkawformie.blogspot.com

składniki:
4 kg ogórków gruntowych, mogą być duże
5 szklanek wody
1 szklanka octu 10%
1 1/2 szklanki cukru
1 łyżka soli
1 słoiczek musztardy francuskiej (185g)

wykonanie:
Ogórki umyłam, obrałam ze skóry i pozbawiłam pestek. Pokroiłam na dość duże kawałki i ciasno ułożyłam w wyparzonych słoiczkach. Wszystkie składniki zalewy umieściłam w garnku i zagotowałam, zebrałam pianę, nieco ostudziłam i zalałam ogórki w słoiczkach. Zakręciłam mocno i pasteryzowałam 5 minut.

ogórki francuskie przetwory na zimę babkawformie.blogspot.com

Copyright © 2016 babka w formie , Blogger