niedziela, 13 listopada 2016

rogaliki półfrancuskie

Pyszne rogaliki z półfrancuskiego ciasta śmietanowego, które jest dużo prostsze w wykonaniu niż ciasto francuskie, a mimo to zachowuje jego walory, czyli listkową strukturę. U mnie rogaliki nadziane waniliowym budyniem i hojnie udekorowane lukrem królewskim, ale Wy możecie eksperymentować ;-)    


składniki:
3 szklanki mąki
1 szklanka śmietany 18%
200 g masła

1 budyń waniliowy
2 szklanki mleka
2 łyżki cukru

1 białko
4 - 5 czubatych łyżek cukru pudru

wykonanie:
Ugotowałam budyń według przepisu na opakowaniu i odstawiłam do wystygnięcia. 
Przesianą mąkę posiekałam z zimnym masłem, dodałam śmietanę i wyrobiłam  szybko ciasto, które następnie schłodziłam w lodówce przez godzinę. Po tym czasie podzieliłam ciasto na 4 części, każdą rozwałkowałam dość cienko na kształt przypominający koło. Każde koło podzieliłam przez środek (jak tort) na 8 części, rozłożyłam nadzienie i zwinęłam rogaliki. Piekłam na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia około 25 minut w temperaturze 200 stopni.
Ponieważ ciasto jest bez cukru udekorowałam moje trzyskładnikowe rogaliki grubą warstwą lukru królewskiego -  jedno białko ucierałam łyżką z cukrem pudrem dodawanym stopniowo aż do uzyskania pożądanej gęstości (ilość pudru w zależności od wielkości jajka, mniej więcej 4 - 5 czubatych łyżek).


Copyright © 2016 babka w formie , Blogger