poniedziałek, 29 lipca 2013

kruche rogaliki migdałowe

Może wyglądają zwyczajnie i trochę niepozornie ale te rogaliki smakują naprawdę wspaniale. Bardzo kruche, delikatne ciasteczka, pachnące migdałami, otulone cukrem pudrem...
Przepis pochodzi ze starej rodzinnej książki kucharskiej (Kuchnia polska, Warszawa 1960), z której do dziś z powodzeniem korzystamy.



składniki:
200 g mąki krupczatki
100 g zmielonych migdałów
200 g masła
1 łyżeczka soli
cukier waniliowy
cukier puder do obtaczania

wykonanie:
Wszystkie składniki wyrobiłam na gładką masę (w trakcie zagniatania dodałam łyżkę kwaśnej śmietany, bo ciasto trochę się kruszyło). Z ciasta formowałam cienkie wałeczki (mniej więcej grubości ołówka), a z nich niewielkie rożki, które ułożyłam na blaszce i piekłam około 15 minut w temperaturze 180 stopni. Jeszcze ciepłe obtoczyłam w cukrze pudrze.


Copyright © 2016 babka w formie , Blogger