chrupiące placki z cukinii

To jeden z moich ulubionych sposobów na wykorzystanie cukinii. Pyszne, chrupiące placki - doskonałe zarówno na obiad, jak i na ciepłą kolację. Najlepiej smakują prosto z patelni posypane cukrem.

placki z cukinii babkawformie.blogspot.com


składniki:
1 kg cukinii (waga po wydrążeniu)
2 jajka
1 szklanka mąki
sól, pieprz

olej do smażenia

wykonanie:
Umyte cukinie pozbawiłam pestek i starłam na tarce o grubych oczkach. Posoliłam i odstawiłam na 15 - 20 minut. Odcisnęłam sok, a do masy dodałam jajka i mąkę. Dokładnie wymieszałam, doprawiłam solą i pieprzem do smaku. Na patelni rozgrzałam olej i nakładałam po łyżce masy. Smażyłam 2-3 minuty z każdej strony, na złoty kolor. Podawałam gorące, posypane cukrem.

placki z cukinii babkawformie.blogspot.com

Z dziećmi i dla dzieci 2017

2 komentarze:

  1. Porabiamy od czasu do czasu.
    Pyszne, letnie danie, bez dwóch zdań.
    :)

    Jest mi bardzo miło, że bierzesz udział w akcji 'Dla dzieci' na Mikserze.
    Kasia
    www.lejdi-of-the-house.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie też czasami, bo w domu wielbicielem takich placków, podobnie jak ziemniaczanych, jestem tylko ja. Ale lubię bardzo i czasem robię chociaż jedną porcję :-)

      Usuń

Copyright © 2014 babka w formie , Blogger