wtorek, 1 sierpnia 2017

zapiekanka makaronowa z mielonym mięsem i kapustą

Pomysłów na makaronowe dania jest wiele, do moich ulubionych należy szybki makaron z tuńczykiem w śmietanowym sosie. Okazuje się, że to danie jest też Waszym faworytem i najczęściej wyświetlanym wpisem na blogu :-) Ale dziś - zupełnie inny makaron. W formie pysznej zapiekanki z mielonym mięsem, kapustą, natką pietruszki i aromatycznym serem. Przepis z Kuchni Lidla. Pyszności!   

zapiekanka makaronowa z mielonym mięsem i kapustą na obiad babkawformie.blogspot.com

składniki:
250 g makaronu (kokardki, świderki lub rurki)
500 g mięsa mielonego
600 g kapusty
1 cebula
sól
1/2 łyżeczki ostrej papryki
1/2 łyżeczki pieprzu 
150 g żółtego sera (ja dałam 300g)
3 jajka
50 ml mleka
200 g śmietany 18%
duży pęczek natki pietruszki

wykonanie:
Makaron ugotowałam al dente we wrzącej, osolonej wodzie. Kapustę oczyściłam, usunęłam głąb, liście pokroiłam w paski. Cebulę obrałam i posiekałam. Mięso mielone usmażyłam na gorącym oleju. Dodałam cebulę i jeszcze krótko podsmażyłam. Doprawiłam solą, pieprzem i papryką. Dodałam kapustę i dusiłam pod przykryciem przez ok. 5 minut.

Listki pietruszki posiekałam. Wymieszałam z kwaśną śmietaną, jajkami i mlekiem, doprawiłam solą i pieprzem. Makaron odlałam i osączyłam. Połowę przełożyłam do natłuszczonej formy do zapiekanek. Rozłożyłam na nim połowę masy z mięsa mielonego i kapusty. Posypałam połową startego sera i zalałam połową śmietany z jajkami i pietruszką. Pozostałe składniki ułożyłam warstwami w taki sam sposób. Zapiekankę piekłam w piekarniku rozgrzanym do 200°C przez 30-35 minut, pod koniec przykryłam folią aluminiową, aby się za bardzo nie zrumieniła.

zapiekanka makaronowa z mielonym mięsem i kapustą na obiad babkawformie.blogspot.com

Copyright © 2016 babka w formie , Blogger