poniedziałek, 17 grudnia 2018

miękkie pierniczki z nadzieniem migdałowym

Po raz pierwszy nadziewane pierniczki upiekłam na Boże Narodzenie w ubiegłym roku i od razu zakochałam się w ich smaku. Ciasto przygotowałam z mojego starego przepisu na najlepsze pierniczki, a jako nadzienie wykorzystałam masę migdałową. Wyszło idealnie - ciasteczka są mięciutkie od samego początku, a połączenie smaków piernika i migdałów - jak dla mnie - doskonałe.

miękkie pierniczki z nadzieniem migdałowym babkawformie.blogspot.com

składniki:
1/2 kg mąki
3 łyżeczki sody
170 g miodu
125 g masła
170 g cukru
1 jajko

1 szklanka mleka
1/2 szklanki cukru
4 łyżki kaszy manny
100 g zmielonych migdałów
1 łyżeczka aromatu migdałowego
2 tabliczki gorzkiej czekolady

wykonanie:
Zagotowałam mleko z cukrem i aromatem migdałowym. Do wrzącego mleka wsypałam kaszę mannę i gotowałam kilka minut co chwilę mieszając, żeby nie zrobiły się grudki. Zestawiłam z ognia i dodałam zmielone migdały, energicznie wymieszałam łyżką i odstawiłam do wystygnięcia.
Mąkę przesiałam do dużej miski i połączyłam z sodą. Miód rozpuściłam razem z masłem i przyprawą korzenną, odstawiłam, by lekko ostygł. Jeszcze ciepły wlałam do mąki, wymieszałam, dodałam cukier i całe jajko. Wszystko razem dokładnie wyrobiłam starając się uzyskać w miarę gładką masę. Ciasto wałkowałam niezbyt cienko (na około 1/2 cm) i foremką wycinałam kółka o średnicy około 5 cm. Na środku kółka układałam łyżeczką nadzienie migdałowe, przykrywałam drugim kółkiem i delikatnie dociskałam brzegi. Pierniczki układałam na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i piekłam do lekkiego zrumienienia (10 - 15 minut) w temperaturze 180 stopni. Po wystudzeniu dekorowałam,  rozpuszczoną w kąpieli wodnej, czekoladą.
 
miękkie pierniczki z nadzieniem migdałowym babkawformie.blogspot.com
 
Copyright © 2016 babka w formie , Blogger