sobota, 27 sierpnia 2016

paluszki chlebowe - grissini

Prosty przepis, wspaniały efekt. Włoskie paluszki chlebowe doskonale nadają się do podgryzania w ciągu dnia i na długie filmowe wieczory, choć w tym drugim przypadku chrupanie może nieco przeszkadzać ;-) Dziś po raz kolejny piekłam grissini , tym razem w wersji z makiem i sezamem. Dobre wyszły - pachnące i bardzo chrupiące.   

włoskie paluszki chlebowe grissini babkawformie.blogspot.com

składniki:  
2 szklanki mąki pszennej
1 łyżeczka cukru
1 łyżeczka soli
12 g świeżych drożdży
2 łyżki oliwy
180 ml wody (lub więcej - ile mąka weźmie)
mak, sezam, rozmaryn -  jako dodatek

wykonanie: 
Drożdże rozmieszałam z 2 łyżkami ciepłej wody.  Mąkę, cukier i sól wsypałam do miski, dodałam oliwę, drożdże i pozostałą wodę. Wyrobiłam miękkie, elastyczne ciasto i odstawiłam je na godzinę do wyrośnięcia. Po tym czasie podzieliłam ciasto na cztery części - jedną zostawiłam naturalną, do drugiej wgniotłam mak, do trzeciej -  ziarna sezamu, do czwartej - rozmaryn. Z ciasta odrywałam kulki wielkości orzecha włoskiego i formowałam z nich cieniutkie wałeczki o długości około 25 cm. Układałam na blaszce wyłożonej papierem i piekłam 20 minut w temperaturze 180 stopni. Z tej porcji wyszło około 40 paluszków grissini.

włoskie paluszki chlebowe grissini babkawformie.blogspot.com

Copyright © 2016 babka w formie , Blogger