środa, 18 października 2017

śliwki karmelizowane - znakomity dodatek do mięs

Ten znakomity przepis znalazłam TU, śliwki karmelizowane z dodatkiem octu balsamicznego okazały się rewelacyjne, na imprezach robią furorę, wielokrotnie już sprawdziły się jako dodatek do różnego rodzaju mięs. Najczęściej przygotowuję je do pieczonego udźca z indyka i pulled pork.

śliwki karmelizowane z octem balsamicznym i miodem babkawformie.blogspot.com

składniki:
200 g śliwek
2 łyżki cukru
szczypta ostrej papryki
1 łyżka miodu
4 łyżki octu balsamicznego
opcjonalnie 4 łyżki nalewki śliwkowej lub wiśniowej 

wykonanie:
Śliwki umyłam, usunęłam pestki i pokroiłam na kawałki. Owoce włożyłam do miseczki, dodałam cukier, chili w proszku, odstawiłam na kilka minut. Wrzuciłam śliwki na patelnię i smażyłam przez 1 minutę. Wlałam alkohol i chwilę odparowałam. Śliwki przemieszałam, polałam miodem wymieszanym z octem balsamicznym, całość jeszcze chwilę podgrzewałam. 

śliwki karmelizowane z octem balsamicznym i miodem babkawformie.blogspot.com

Copyright © 2016 babka w formie , Blogger