niedziela, 5 maja 2019

ciasto 3 bit

Przepis na pyszne ciasto bez pieczenia pewnie zna większość z Was. W mojej rodzinie mistrzynią w jego przygotowywaniu jest  mama - robi je dla nas co roku na Dzień Dziecka :-) ale lubimy 3 bit tak bardzo, że nie zawsze czekamy na tę jedyną okazję. Tak było i tym razem - przedstawiam Wam dzisiaj mój własny 3 bit.

ciasto bez pieczenia 3 bit babkawformie.blogspot.com



składniki:
500 g herbatników (część zastąpiłam krakersami)
530 g (puszka) masy krówkowej
1/2 litra mleka
2 budynie waniliowe
200 g masła
2 czubate łyżki cukru pudru
400 ml śmietany kremówki 30%
3 łyżeczki żelatyny
100 g gorzkiej czekolady do dekoracji 

wykonanie:
Budynie ugotowałam w połowie ilości mleka podanej na opakowaniu, odstawiłam do wystudzenia. Miękkie masło utarłam na puch z cukrem pudrem, stopniowo dodawałam budyń, zmiksowałam na gładki krem. 
Namoczyłam żelatynę w odrobinie zimnej wody, zostawiłam na chwilę do napęcznienia, a następnie rozpuściłam w kąpieli wodnej. Ubiłam śmietanę, pod koniec dodałam ostudzoną lecz płynną żelatynę. 
Formę do ciasta o wymiarach 21x26 cm wyłożyłam herbatnikami. Rozsmarowałam na nich masę krówkową. Przykryłam kolejną warstwą ciastek (zamiennie użyłam krakersów), na które wyłożyłam krem budyniowy. Następnie ciastka i bita śmietana. Wierzch posypałam startą czekoladą. Ciasto wstawiłam do lodówki - musi w niej poleżeć co najmniej 24 godziny, wtedy jest najsmaczniejsze i bez problemu daje się pokroić.

ciasto bez pieczenia 3 bit babkawformie.blogspot.com
Copyright © 2016 babka w formie , Blogger