makaron z tuńczykiem w sosie śmietanowym

Czy Wy też miewacie dni, kiedy kompletnie nie chce się Wam gotować, a jednak trzeba rodzinę nakarmić? Mnie się to zdarza, a wtedy jedynym sposobem, by pokonać "niemoc" jest sięgnięcie po najprostsze przepisy. Proste, szybkie i niezawodne ;-) Dziś taki dzień, w związku z czym zapraszam na makaron z tuńczykiem w sosie śmietanowym.

A jeśli macie ochotę na inne makaronowe smaki, polecam aromatyczne kokardki z suszonymi pomidorami i kurczakiem oraz szybką zapiekankę z mielonym mięsem, papryką i pieczarkami. Spróbujcie też pysznej zapiekanki z mielonym mięsem i świeżą kapustą.

makaron wstęgi pappardelle z tuńczykiem w sosie śmietanowym babkawformie.blogspot.com

składniki:
1 duża cebula 
olej do podsmażenia
1 puszka tuńczyka (ja używam w kawałkach, w sosie własnym)
200 ml śmietany kremówki
duży pęczek pietruszki 
sól i pieprz do smaku
200 g makaronu (ja najbardziej lubię wstęgi - pappardelle )

wykonanie:
Cebulę obieram i kroję w piórka, lekko podsmażam, tak, żeby się tylko zeszkliła. Dodaję kawałki tuńczyka (bez sosu) i śmietanę. Całość duszę krótko, często mieszając. Pod koniec doprawiam solą i pieprzem. Dodaję posiekaną natkę pietruszki i makaron ugotowany według przepisu na opakowaniu. Wszystko mieszam delikatnie i podaję. Smacznego :-)

makaron wstęgi pappardelle z tuńczykiem w sosie śmietanowym babkawformie.blogspot.com

10 komentarzy:

  1. Fajny przepis na pożywne danie dla rodziny. Gratuluje pomysłu i pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zaraz będę robić to danie ale dodam kilka kaparów i suszonych pomidorów. Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kapary i pomidory? Bardzo dobry pomysł :-)
      mam nadzieję, że będzie smakowało ;-)

      Usuń
    2. Dziękuję bardzo :-) mam przepis dla maluchów 😗

      Usuń
  3. Właśnie zjadłam taką kolację :D
    Ponieważ staram się jeść określone makro, użyłam makaronu pelnoziarnistego, a śmietanę zamieniłam na jogurt grecki 2% tłuszczu. Dodałam też trochę szpinaku mrożonego i ząbek czosnku.
    Wyszło przepyszne!!! Świetny przepis, sycący obiad/kolacja w 20minut ;3 polecam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że przepis był inspirujący, a kolacja smakowała ;-)

      Usuń
  4. ja nie miałam śmietany więc dałam mascarpone i sporo czosnku. rewelacja!!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Błyskawiczne danie! a jakie pyszne....
    Chciałam zapytać czy taki sos można przygotować sobie dzień wcześniej do odgrzania nastepnego dnia? Na pewno nie bedzie aż tak smaczny jak świeży, ale chyba się nie zepsuje przez te kilkanaście godzin??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy nie próbowałam robić tego sosu dzień wcześniej, więc trudno mi doradzić, ale danie przygotowuje się błyskawicznie, więc może lepiej robić je "na świeżo"?

      Usuń

Copyright © 2014 babka w formie , Blogger