wtorek, 8 sierpnia 2017

przetwory na zimę - galaretka z mirabelek

Trochę przypadkiem, aczkolwiek z wielką radością, zostałam ostatnio posiadaczem sporego koszyka mirabelek. Nastawiłam więc nalewkę, sporą część przerobiłam na galaretkę, wystarczyło też mirabelek na kompot i pyszne serowe ciasteczka.    

przetwory na zimę - galaretka z mirabelek babkawformie.blogspot.com

składniki:
1 kg mirabelek
1 opakowanie środka żelującego
1/2 kg cukru 

wykonanie:
Mirabelki umyłam, włożyłam do garnka, zalałam wodą dając jej tylko tyle, by śliwki były przykryte. Owoce zagotowałam i od razu zestawiłam z ognia, odstawiłam, by nieco wystygły. Mirabelki wyłożyłam na sitko - sok, który z nich wyciekł zostawiłam do picia, a owoce przetarłam przez sitko do oddzielnego garnka. Pulpę owocową wymieszałam ze środkiem żelującym, zagotowałam. Do gotujących się owoców wsypałam cukier i gotowałam jeszcze dwie minuty. Zestawiłam z ognia i mieszałam do zniknięcia piany. Gorącą galaretkę przełożyłam do wyparzonych słoików, na pięć minut odwróciłam do góry dnem.

przetwory na zimę - galaretka z mirabelek babkawformie.blogspot.com

Copyright © 2016 babka w formie , Blogger