sobota, 5 sierpnia 2017

serowe rożki z mirabelkami

Są jeszcze takie miejsca, z dala od ruchliwych ulic, w których znaleźć można prawdziwe wspaniałości. Mój synek, w ramach wakacyjnych wojaży z Dziadkami, odwiedził ostatnio jedno z takich miejsc i tak oto, trochę niespodziewanie, stałam się  szczęśliwym posiadaczem czterech kilogramów mirabelek :-) Te, które pozostały po przygotowaniu pysznego kompotu, galaretki na zimę i nalewki wykorzystałam do upieczenia serowych rożków - znakomicie sprawdziły się jako ciasteczka na rodzinne, sobotnie piknikowanie.    

ciastka rożki serowe z mirabelkami babkawformie.blogspot.com

składniki:
250 g masła
250 g delikatnego twarożku
3 szklanki mąki

około 1 kg mirabelek

1 białko
4-5 czubatych łyżek cukru pudru

wykonanie:
Mirabelki umyłam i pozbawiłam pestek. Przesianą mąkę posiekałam z zimnym masłem, dodałam twarożek i wyrobiłam  szybko ciasto, które następnie schłodziłam w lodówce przez godzinę. Po tym czasie ciasto rozwałkowałam, pokroiłam na równe kwadraty, na każdym (po przekątnej) ułożyłam 2-3 mirabelki i zwinęłam rożki. Piekłam na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia około 25 minut w temperaturze 200 stopni.
Ponieważ ciasto jest bez cukru, a mirabelki są kwaskowe udekorowałam moje rożki grubą warstwą lukru królewskiego -  jedno białko ucierałam łyżką z cukrem pudrem dodawanym stopniowo aż do uzyskania pożądanej gęstości (ilość pudru w zależności od wielkości jajka, mniej więcej 4 - 5 czubatych łyżek).

ciastka rożki serowe z mirabelkami babkawformie.blogspot.com

Copyright © 2016 babka w formie , Blogger