czwartek, 10 listopada 2016

rogaliki wiedeńskie

Bardzo kruche i delikatne rogaliki o przyjemnym, migdałowym aromacie. Trochę inna wersja rogalików migdałowych. Uwierzcie, ich smak Was urzecze mimo, że wyglądają zwyczajnie i niepozornie. Łatwo je wykonać, choć formowanie rogalików wymaga nieco czasu. Rogaliki wiedeńskie od lat są w mojej rodzinie jednym z ulubionych, zwłaszcza przez dzieci, wypieków.    

rogaliki wiedeńskie rożki marcepanowe babkawformie.blogspot.com

składniki:
2 szklanki mąki pszennej
2/3 szklanki masy marcepanowej
1/2 szklanki cukru pudru
1 żółtko
1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
120 g miękkiego masła
1 łyżka kwaśnej śmietany - gdyby ciasto okazało się zbyt suche
cukier puder do obtaczania


wykonanie:
Wszystkie składniki wyrobiłam na gładką masę (w trakcie zagniatania dodałam łyżkę kwaśnej śmietany). Z ciasta odrywałam niewielkie kawałki i formowałam cienkie wałeczki (mniej więcej grubości ołówka), a z nich niewielkie rożki, które ułożyłam na blaszce i piekłam około 15 minut w temperaturze 180 stopni. Jeszcze ciepłe obtoczyłam w cukrze pudrze.

Wszystkie składniki wyrobiłam na gładką masę (w trakcie zagniatania dodałam łyżkę kwaśnej śmietany, bo ciasto trochę się kruszyło). Z ciasta formowałam cienkie wałeczki (mniej więcej grubości ołówka), a z nich niewielkie rożki, które ułożyłam na blaszce i piekłam około 15 minut w temperaturze 180 stopni. Jeszcze ciepłe obtoczyłam w cukrze pudrze.

Copyright © 2016 babka w formie , Blogger