wtorek, 21 lutego 2017

domowy kisiel jeżynowy

Dziś przepis na jeden z naszych ulubionych domowych smakołyków. Pyszny kisiel jeżynowy z kawałkami owoców. Przygotowałam go z mrożonych jeżyn ale możecie wykorzystać owoce, jakie tylko chcecie, zarówno mrożone, jak i świeże. Truskawki, maliny, jagody, czereśnie, śliwki czy jabłka - wszystkie sprawdzą się znakomicie :-)

jak zrobić domowy kisiel jeżynowy babkawformie.blogspot.com

składniki:
1 szklanka jeżyn (użyłam mrożonych)
1 szklanka wody
2 łyżki cukru
1 łyżka mąki ziemniaczanej

wykonanie:
Część wody, około 1/4 szklanki, odlałam i wymieszałam z mąką ziemniaczaną. Pozostałą wodę zagotowałam z jeżynami i cukrem. Gotowałam razem kilka minut, aż powstał sok z kawałkami owoców. Wlałam do niego mąkę rozprowadzoną wodą i - stale mieszając - podgrzewałam, aż kisiel zgęstniał i stał się szklisty. Przełożyłam go do salaterek, a gdy nieco ostygł udekorowałam jogurtem naturalnym i owocami.

jak zrobić domowy kisiel jeżynowy babkawformie.blogspot.com

Copyright © 2016 babka w formie , Blogger